Coolblue: Stoere jongens, echte meisjes

Ik ben een redelijk goede klant van “fysieke webwinkel” Coolblue. Ze leveren voor goede prijzen een groot scala aan producten. Tevens hebben ze bij mij in de buurt een winkel waar bestelde artikelen kunnen worden afgehaald, geen bezorgperikelen dus. De winkelmedewerkers welke mij in het verleden hebben geholpen hadden allemaal ruim voldoende productkennis, zelfs meer dan dat. Toen ik lenzen voor mijn nieuwe fototoestel kocht bleek de verkoper alles te weten over diverse camerasystemen en was deze op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zo ook de laatste keer. Ik zocht een harde schijf en werd geholpen door een vriendelijke dame welke alles wist van terabytes, SATA en dat Seagate geen goed merk harde schijven is.

Nu ben ik al enigszins gewend aan het idee van technisch goed onderlegde vrouwen, het internet bulkt tegenwoordig van dames die mij technisch absoluut de les kunnen lezen. Techniek en IT blijven desondanks mannenbolwerken, en als het aan de marketing van Coolblue ligt moet dat zo blijven:

coolbluepaginas

Racewagens voor stoere jongens en roze rommel voor échte meisjes. Hallo Cooblue, het is 2014, niet 1950! Nu zal ik gezien jullie prima service en ervaren medewerkers wel klant blijven, maar ik hoop dit soort rollenpatronenbevestigende onzin in de toekomst niet meer in jullie folders aan te treffen.


Comments are closed.